Fangstrapporter

Jeg havde sammen med Kim besluttet, at nu skulle vi afsted igen. Årets første karpetur skulle foregå ved et lille nordsjællandsk vand, hvor vi for nogle år siden havde haft et herligt fiskeri.

Da vi kom til vandet stod vinden i øst og det var nok en 7-9 grader varmt, men solen skinnede så det var et lækkert forårsvejr. Vi var spændte på hvad turen måtte kaste af sig, for vi havde da vores spekulationer.
Solen havde skinnet fra en skyfri himmel de sidste par dage, så forholdene var perfekte i forhold til tidspunktet 27-03-02.

Vi ankom til søen omkring kl. 18.00 og efter en lille times tid var vi klar med splinter nye dyre boilies og pellets - Boilies:(Nash jorbærd med birdfood) - Pellets:(Nash jordbær duft).
Kl. 19.00 var det hele på plads. Vore rigs var kastet ud på de opfoderede pladser, hvor der dog ikke lå mere ind to håndfulde pellets og en 6 stk boilies. Nogle af vore boilies blev flækket, for også at afgive nogle duft stoffer.
Da alt var klar satte vi os for at nyde en kold pils.

Da der var gået et par timer, lød det fra kims bidmelder bib bib.
Vi tænkte straks - det kan da ikke være en fisk ikke allerede, men efter det andet bib kom der hyl fra bidmelderen, så man skulle tro den var ved at brænde sammen.
Kim fik fat i stangen og gav solidt modhug og der var fast fisk. Efter en rimelig kort fight, kunne vi lande året første spejkarpe, en fin fisk på 5,5 kg.
Så kom der ellers jubel i lejren. Fisken kom i keepsacken til morgens fotosession.

Efter denne herlige fangst gik vi til køjs, men hold kæft hvor var det koldt om natten.
Kim havde i farten glemt sin luftmadras og hans sovepose kunne ikke lukkes. Han lå derfor på sit tæppe med sin ulukkede sovepose - hvis I spørger ham, så frøs han vist lidt om natten :-)

Om morgenen vågede jeg til min Fox mx bidmelder som hylede. Jeg fløj ud og greb stangen...... Bang fast fisk. Efter endnu en kort fight lå min første karpe i nettet, og så blev jeg nødt til at danse en lille krigsdans - det var nemlig første gang, jeg havde overlistet en karpe så tidligt på året.
Vægten viste 5,9 kg det var bare perfekt.

Da jublen var ved at dæmpe sig igen, lød det omme bag fra paresollen "goddag det er politiet". Der gik et gys igennem os, men vi slap med at pakke sammen og forlade stedet.
Det blev slutningen på vores første fisketur, men sådan et par betjente kunne dog ikke slå os ud. Vi drog videre i jagten på vores 10+´er og det førte os tilbage til Hillerød, hvor vi ville give Teglgaardssøen en chance.

Vi ankom kl. 14.00 og var klar med rigs og boilies i vandet halvanden time efter.
Her lå vi så i næsten to dage sammen med 4 andre karpe fiskere som også var taget ud for at nyde påskevejret. Karper så vi ikke det mindste til bortset fra to "run", men begge gange var der intet liv i den anden ende, da vi gav modhug.

Fredag eftermiddag pakkede vi sammen og tog hjem godt tilfredse, for vi havde fået noget på krogen og var fremfor alt sluppet for en bøde.