Fangstrapporter

Gennem længere tid havde Schwalm og jeg talt om at det var for dårligt, at vi ikke fik fisket så meget sammen som tidligere. Schwalm var blevet hooked efter jeg fortalte ham om mine gode erfaringer med "poppers", så endelig havde vi fået aftalt en tur.

Vinding og jeg startede dagen med en tur til Grejboksen på Ålekistevej, for lige at suplere æskerne med lidt billigt grej til os selv samt Schwalm.
Kort fortalt endte grejekspeditionen med at jeg forlod biksen bevæbnet med 3 stænger + 3 baitrunner hjul - ikke lige planen men det var billigt :-)

Nå vi ankom til mosen omkring kl. 17.30 og efter kort tids fiskeri landede Schwalm en gedde på 1.9 kg på en reflex spinner - ikke en dårlig start!
Det tegnede lovende og mens jeg riggede 2 stænger til med sild fangede Schwalm en del aborrer op til omkring 200 gram.
Omsider fik jeg rigget min spinnestang til med en "popper" og efter få kast til en jagende gedde var der bid. En kort fight og hurtig afkrogning blev gedden vejet til 1.3 kg. Ikke nogen gigant men trods alt en lovende start.

Vi fiskede videre og det stod hurtigt klart, at det skulle blive Schwalms aften. Efter endnu en håndfuld mindre aborrer landede Schwalm endnu en gedde. Denne gang var der noget mere spræl i fisken, og vi troede til at starte med, at det var en af de større gedder. Da fisken kom på land kunne vi konstatere at den "kun" vejede 2.1 kg, men det var en af de mest velskabte gedder vi længe havde set - Utrolig velproportioneret og virkelig muskuløs hvilket tegner meget lovende for mosens videre udvikling!

Det lykkedes ikke at få flere gedder på land, men jeg landede (ud over et par mindre) en rigtig flot aborre på "hele" 500 gram på en ny type gummifisk - så vidt vides en forbedring af "Drewsens mose-rekorden" på hele 150 gram. Der er virkelig sket ting og sagen denne sommer.

Vi vendte snuden hjemad omkring kl. 20.15. Alt i alt en rigtig god tur hvor vi både havde vejret og fiskeguderne på vores side.