Fangstrapporter

Jeg havde længe set frem til weekenden, hvor jeg for første gang i lang tid havde mulighed for at fiske igennem.
Efter diverse start vanskeligheder havde jeg omsider skaffet en båd i Kajs mose, eller dvs. de åregafler jeg manglede sidst.

Jeg var klar ved mosen kl. 9.00 lørdag morgen. Vejret var ikke just opmuntrende - ikke en vind rørte sig, og en tung dyne af regnfulde dunkle skyer lå truende over mit hoved.
Hurtigt blev to stænger rigget til med geddeflåd, og en enkelt med alm. flåd til skallefiskeri.
Jeg havde medbragt lidt sild og lidt hornfisk, hvis det skulle vise sig at skallerne var "umulige".
Heldigvis var skallefiskeriet i top - den ene 15-20 cm. skalle efter den anden kom i keepnettet, og snart var jeg klar til gedderne.

Jeg lagde fra land, og flådene blev søsat.
Efter blot et par minutters fiskeri dykkede det ene flåd resolut. Hurtigt blev linen frikoblet, og det andet flåd spolet ind. For ikke at risikere at kroge gedden for dybt, gav jeg forholdsvis hurtigt tilslag. Fast fisk, fighten var igang!
Desværre kun i godt 10 sekunder, så blev linen slap. Jeg nåede dog at se gedden i et kort glimt, og det var (heldigvis) kun en pind.

Jeg fortsatte fiskeriet, og igen var jeg dårligt kommet igang før der var bud efter skallerne. Ja, den er god nok - begge flåd dykkede næsten synkront, og panikken lurede i den mikroskopiske jolle.
Igen gav jeg ret hurtigt tilslag. Det blev kun til en ultra kort kontakt med denne gedde før den slap.
Nå, jeg havde jo stadig en på det andet flåd, så hvad pokker :-)
Denne gang kroggede jeg gedden perfekt, og efter en hidsig fight nettede jeg en fin 2.9 kg. gedde, som straks fik friheden tilbage.

Det gode fiskeri fortsatte et par timer før regnen for alvor satte ind - En typisk heldagsregn, som bevirkede at fiskeriet døde ud.
I "den gode periode" nåede jeg at have kontakt med 7 fisk, men kun 3 kom i nettet - 2.9 kg, 2.9 kg og 1.5 kg.
Jeg fiskede til kl. 15.30, hvor jeg satte kursen mod Ganløse pizzaria :-)

Søndag kl. 10 var jeg igen ved mosen. Denne gang havde jeg selskab af Schwalm, som i et pludseligt anfald af fiskefeber skulle ud og nappe et par gedder.

Schwalm startede med at spinnefiske, mens jeg som dagen før forsøgte at fange nogle skaller. Skallerne var desværre knap så bidevillige som dagen før, og det lykkedes kun at fange et par stykker på 2 timers fiskeri.

Schwalm havde heller ikke den store succes, og for at gøre en lang historie kort, fangede vi i løbet af dagen kun 6 skaller og 4 aborrer.
Dagen sluttede for øvrigt med at jeg smed en åregaffel i vandet - fed måde at takke for lån af båd!