Fangstrapporter

Rokker Vinding, undertegnede Prospect og 2*Martin (Grove & Lundquist) var søndag en tur på kysten. Der var pick-up på Ballerup Station kl. 08.15 og der blev vi enige om at køre i fjorden. Vi startede ud i Kyndby Vig lige nord for værket og forholdene så rigtig fine ud, men efter 1 1/2 time uden fisk kørte vi videre sydpå.

Den ene Martins bror (Lundquist) havde i lørdags fået en sølvblank på 4,4 i Vellerup på Glimmerrejen mens han var ved at gøre klar til et nyt kast, den blev derved kroget med pegefingeren på linen og bobleflådet ved topøjet, det har sikker været spændende!!! Men da der formentlig var fyldt med folk omkring Vellerup en søndag formiddag og vi var 4 afsted kørte vi lidt sydligere og fandt et sted hvor der ikke var nogen i forvejen. Vi måtte godt nok investere en 20 min. gang for at komme dertil, men det skulle vise sig at være det værd.

Ca. 20 min. efter ankomst viste sølvpilen sit værd første gang, en ret slank fisk blev kroget langt ude i kastet, efter lidt postyr i overfladen kom den ind mod kysten og efter et par udløb blev den elegant nettet af Martin Grove. Efter at have besigtiget fisken endte den med at blive en beholder, den var noget slank på bugen men over ryggen var den rigtig fin og skællene føg af den ved håndtering; 1,8 kg og 60 cm, den kunne godt have vejet lidt mere, men ved rensning kunne det konstateres at kødet var fint lyserødt og fast.

10 senere står Martin Grove og jeg og taler om at vi faktisk ikke burde vadefiske her, men i stedet gå på bredden og kaste, det fik mig til at tage et kast på langs med kysten og efter 3 drej på hjulet er der noget der pusler ved blinket ca. 40-50 meter nede af stranden, spin-stop og hugget falder, vandet eksploderer nærmest da en 5 kilos går fri af vandet 3 gange med kolbøtter og massive rul i overfladen, efter et stykke tid går den ned og stiller sig tungt ved bunden, og da jeg begynder at gå ned mod den springer den helt fri af vandet igen, med et ordentlig slag med hoved og hale sprænger den min 0,12 fireline "#¤¤%%&//%&¤ og FUCK var vist noget af det der blev slynget ud over Isefjorden søndag formiddag. Efter 4 mistede blink og en mistet 5+´er, kan jeg vist godt afsløre at jeg er færdig med 0,12 line på kysten!!!

De næste par timer mærker vi ikke noget, men ved 14-tiden får Martin Grove et hug, en målsfisk der desværre smutter ved netkanten, derefter mærker vi ikke mere og omkring kl. 16 stopper vi med at fiske, en go´ dag selvom jeg sikkert har mareridt over 5 kgs-fisk og 0,12 fireline et stykke tid fremover...

K&B
Johnny

Ps: Jeg har totalt overgivet mig til Jans favorit....