Fangstrapporter

Mandag morgen kl. 5 bippede vækkeuret. Hurtig kom jeg ud af dynerne og fik pakket bilen med det nødvendig grej. Klokken blev alligevel henad 6 inden min bror og jeg var klar til at tage køreturen nordpå mod esrum. Vi skulle lige lave et lille pitstop på vej derop for at hente agnfiskene.

Vel ankommet fik vi pakket grejet i båden og alt var klar - det eneste der manglede var at starte benzinmotor for at komme ud af havnen, men her opstod det første problem. Sikringssnoren til motoren var væk !! uden den kan man ikke antænde motoren. Så efter lidt fixfakserier lykkes det os at finde lidt skumgummi vi kunne sætte ind og erstatte sikringsnoren og dermed få startet motoren.

Første stop blev gjort ud for Kongebroen. Agnfiskene blev søsat og så var det ellers at dørge lidt rundt i området i det nærmest blikke vand. Der skulle ikke gå meget mere end 20 min. før dagens første gedde huggede på bundstangen. Efter en fin fight kunne vi lande en pæn 3 kg fisk. Fisken blev lige beundret et par sekunder inden den fik friheden tilbage.

Mens vi sad og nød det gode vejr og dagens første fangst drev der store mængder af skyer ind og søen og med et blev det ellers så fredlige vand mere brutal med store bølger med skum på og en kraftig vesten vind at genere.

Vi valgte hurtig at sadle om og sejle over på vestsiden for at komme i læ. Vi nåede lige at få lagt agnfiskene ud på ny før alt var som det "plejede" - høj sol og ingen vind.

De gode forhold skulle udnyttes så vi valgte at sejle mere nordpå.

De næste par timer fiskede vi i nordenden af søen. Der var rimelig godt gang i den - vi oplevede et par gange begge af have hug samtidig. Desværre var ingen af gedderne på den rigtige side af 5 kg - men de kæmpede alle bravt så det var sjovt alligevel.

Henad eftermiddag trak et nyt uvejr indover søen. Denne gang var der lyn og torden med i det hele. Vi var bestemt ikke trygge ved situationen så vi valgte at sejle syd på igen i håb om at slippe væk.

Sidst på eftermiddagen vendte det flotte vejr tilbage - jeg forsøgte mig med lidt kastefiskeri efter et par aborre. Desværre ville aborrene ikke rigtig lege med så da vi var i havnen ved 18 tiden kunne vi gøre status - 6 gedder i båden op til 4 kg. Så alt i alt en fin tur på Esrum - men meget blandede vejrforhold.