Fangstrapporter

Pga ringe performance af www.dmi.dk i ugen op til lørdag d. 26 november, blev den planlagte trollingtur i Vedbækjollen på sundet med Rokker Vinding flyttet til en kysttur til Isefjorden.
På selve dagen måtte Rokker Vinding desværre melde afbud pga sygdom, så jeg måtte alene afsted med Martin og Kasper Lundqvist.
Afsted fra Ballerup gik det kl. 7.15 og lige omkring kl. 8 landede vi ved fjorden på det første aftalte spot. Der gik kun en lille time før Martin kunne lande en lille flot farvet hanfisk på 42 cm. der med fuld honnør fik friheden igen. Derefter gik der en times tid uden flex og vi besluttede at flytte plads.
På næste spot gik der ikke længe før Kasper fik et rigtigt godt hug kun ca 20 m. ude, det stod helt klart at det var en fisk større end de sædvanligvis er i fjorden, efter en nervepirrende fight med bl. andet "stor havørred balancer på netkant og får krog fæstet på ydersiden af netposen" fik jeg på akrobatisk vis nettet den for ham.
Det krævede lige en pause for Kasper der med dirrende ben vadede ind for at beundre fangsten, der viste sig at være en sølvblank torpedo på 2,945 kg.
Jeg fisker videre og kort efter ser jeg et kæmpe plask inden for rækkevidde, jeg begynder straks at kaste til den, men den var desværre ikke til at få i tale.
Der blev ikke set eller mærket mere dette sted, og lidt over middag kører vi til 3. og sidste spot denne dag.
Da vi ankommer kan vi se at der mangler mindst en halv meter i vandstand, hvilket ikke er optimale forhold på denne plads. Vejret er dog så godt at vi ikke gider sidde i bilen, så vi beslutter os for at give det en chance. Martin får hurtigt 2 undermålere i træk og Kasper får en enkelt uden jeg mærker noget som helst. Det får dog heldigvis en ende en times tid senere da jeg får turens 3. fisk over målet, en fin blank havørred på 45 cm. Kort tid derefter har jeg en fin fisk til at slå til blinket 3-4 gange med 10 minutters mellemrum, men den ville ikke blive hængende.
Det blev ikke til mere denne dag, men en tur der giver fisk over målet til alle 3 plus 10-15 hug/kontakter indenfor 2 timer på det sidste spot kan man vist ikke klage over.
Nu mangler der bare lidt vestenvind så der kommer noget vand ned i fjorden igen, så ses vi deroppe :o)!!!