Fangstrapporter

Så blev det igen tid til rokkernes årlige geddedyst Vi var 6 mand der var mødt op til en omgang geddefiskeri på Boysens hjemmebane - Jan, Johnny, Vinding, Boysen, Jonas og Wolff.

Jonas (alias – fiskeguiden) og jeg kørte ud af Vanløse kl. 04.30 lørdag morgen, og båden var klar til sejle ud i mørket kl. 07.
Min fiskeguide havde selvfølgelig tjekket dmi, og de havde lovet god vind, men først op af formiddagen så han mente, at vi skulle satse på de tidlige timer og fuck hvor fik han ret.

Søen var blikstille, da vi sejlede ud mod geddernes spisekammer. På vej over søen gik søens aborrer helt amok - de sprang over det hele, ”ærgerligt man ikke havde den lille spinnestang med”, tænkte vi et kort øjeblik.

Lidt efter aborrernes entré begyndte gedderne også at gå på jagt, og vi var ikke langt fra fiskeguidens første spot (Jan´s corner), før den første skalle plaskede skrækslagen i overfladen.
Den slap dog med skrækken for gedden ombestemte sig, og gik på Jonas’ skalle i stedet, og efter en kort fight lå dagens første fisk i båden. Jeg tænkte et øjeblik om det skulle gå som det plejer, at mine skaller lokker gedderne ud af busken, og så napper de Jonas’ skaller i stedet for.

Vi havde dog ikke sejlet ret langt, før det var min tur og flådet gik under - dagens anden gedde skulle op og vende. Jeg nåede dårligt nok at få den i båden, før mit andet flåd gik under.
Da fisken kom op, kunne vi godt se at det var en større gedde. Vi fik den vejet til 8,5 kg., så yes endelig en fisk i top 10 på rekordlisten for mit vedkommende!

På det tidspunkt var Team Myrholmen også kommet på banen, og der røg nogle ord igennem luften, om at vi skulle finde vores egen fiskeplads. Guiden kunne fortælle, at det var på denne plads, at Jan havde fået to fine fisk sidste år på kort tid.

Så kan man jo ikke gøre andet end prøve at drive ind over stedet en gang til, og i andet drev fik jeg igen en fin fisk på krogen. Efter en god fight kunne vi veje fisken til 8,85 kg - nu var det ved at være lidt sindssygt syntes jeg, og guiden snakkede også om at jeg skulle gemme nogen til ham, men det var jo en konkurrence.

På tredje tur ind over Jan´s corner røg mit flod under igen. Det var endnu en gang en god fisk, som svarede igen med nogle gode udløb da jeg gav tilslag. Guiden var lidt fortvivlet, men vægten viste altså 9,35 kg. Yes yes, ny pr! - super fisk i den helt rigtige efterårskondition.

Nu syntes man ikke rigtig, at oddsene burde være på ens side efter sådan en trippel, så jeg sad lige lidt og nød det hele - så kunne guiden jo også få lov til at fange noget:-)

På den anden side, det var jo ved at blæse op, så man måtte jo lige have det sidste med. Jeg smed derfor en skalle på krogen igen, og idet skallen er kommet lidt ned bag båden bliver den fandme taget igen. Jeg giver modhug, og igen er det en god fisk, som har taget skallen. Den går tungt ved bunden, men desværre hopper den af - Det er dog svært at brokke sig efter sådan en trippel af gedder.

Ved en 12 tiden kan vi ikke fiske pladsen mere pgr. af. vinden, og vi sejler ud på nogle andre pladser for at prøve prøve lykken.
Da havde Jan´s corner også givet 4 gedder til guiden og 7 til undertegnede - det skal siges Tystrup sø er spækket men spændende banker, så resten af dagen gik med at udforske disse uden dog den store aktivitet.

Jonas får dog et par fisk mere, og smider en mærkelig fightende fisk, som bider lige efter vi er drevet ind over en stor banke på midten af søen.
De andre både har ikke haft det vilde fiskeri da vi snakker med dem senere på dagen, men det er da blevet til nogle fisk til alle mand.

Om aftenen hygger vi hjemme hos Boysen med pils og "chatox" og en super chili con carne. Til dessert ser vi Kessler banke en afdanket tysker til lyden af Johnnys snorken. Lidt efter går vi i seng.
Sikke en dag tænker jeg og falder i søvn

Næste dag kommer vi ikke ud at fiske for det blæser for meget, så det går hjem over igen, men på folkes vegne, vil jeg sige tak til Boysen for at lægge hytte til, god mad og vi ses helt sikkert til næste geddedyst.

Pointene fordeltes som følger:
Wolff 9 point
Jonas 6 point
Jan 5 point
Boysen 4 point
Johnny 3 point
Vinding 2 point

Jonas kunne herefter kåres som en fortjent klubmester anno 2008 - Tillykke!