Fangstrapporter

Tidlig fredag morgen drog Jimmi og jeg på Østersøtogt efter de eftertragtede Laks.

Morgen startede lidt sløjt da jeg kunne konstatere at de velsmurte klemmer lå hjemme på køkkenbordet. Der må derfor handles hurtigt når hele dagen skulle bruges på vandet. Heldigvis havde den lokale Spar købmand åben (det er sjælden man finder en købmand som åbner kl. 5.30). Der blev hurtig kastet lidt mad og drikke i kurven og så var det ellers med at komme ud på vandet.

I en flot solopgang sejlede vi ud Østersøens blanke overflade. Spændte på hvad dagen kunne bringe fik vi ved 8 tiden sat vores grejer - alt spillede - høj solskin - blik vand - og masser af læskende drikke.

kl. 9.30 blev den sagte brummen fra motoren afløst af et massivt hug på en stængerne på riggen. Inden vi var klar til fighten var fisken 600 fod ude. Herefter gik en dramatisk kamp i gang. Fisken var bestemt ikke interesseret i at komme nærmere så hver gang jeg fik hevet 100 fod ind på hjulet blev der hurtig trukket kontra. Efter 15 min fight så vi fisken første gang. En massiv "sølvfisk" - Jimmi var sikker på at det måtte være en ny bådrekord, hvilke satte adrenalinen endnu en tak op. Herefter gik der 10 minutter med uendelige lange seje udløb mod bunden, hvor lærerarmene blev sat på overarbejde. Heldigvis kunne vi sikkert efter 30 min fight lande den massive Laks og der lød en kæmpe glædesråb udover Østersøen.

Resten af dagen sad jeg i en mindre lakserus og drak de kølige pilsner og nød det flotte sceneri. Vi sluttede af med 7 Laks i båden - vi oplevede bl.a. et 4-dobbelt hug og fik alle i båden. Fantastisk tur, hvor alt gik op i en højere enhed.