Fangstrapporter

Årets geddeweekend var igen henlagt til det midtjyske søhøjland, nærmere bestemt Silkeborg.
Optakten var ikke just optimal, idet afbuddene væltede ind, og vi endte derfor op med et team bestående af Rokkerne Jan og Johnny, Kim fra Bajertørst, Frederik fra Goathunters, Flemming fra Team SuEllen samt undertegnede Rokker.
Kim og jeg rullede afsted kl. 05.30 fredag morgen, og efter lidt svinkeærinder undervejs var vi på vandet sidst på formiddagen. Dårligt var det første flåd i vandet, før jeg fleksede dagens første pind, som dog rystede sig af ved bådsiden. Humøret var højt, og vi mente nok, at de omtrent 60 skaller i tanken måtte række, selvom der var lagt op til champagnefiskeri.
Det skulle dog vise sig, at det ikke var så let endda, og først et par timer senere var der igen fleks. Igen var det min stang som havde teten, og efter en fin fight var dagens første gedde vejet og genudsat.
Vi blev liggende i området, og bedst som Johnny og Flemming kom ræsende, klappede dagens største gedde på knap 6 kg. kæberne omkring min stakkels skalle – ren opvisning, som Flemming forevigede fra første række.
Et par timer og en stribe hottere senere havde Kim fået nul og niks, mens jeg selv havde fået en enkelt mere på 6.97 kg. Vi besluttede rykke videre til ’nulhullet’ den sidste times tid, hvilket kostede mig yderligere to skaller.
Fra Jans båd blev en enkelt gedde til Frederik rapporteret, så vi endte op med 4 gedder til mig og en til Frederik – ikke voldsomt, men trods alt en start.

Lørdag sejlede Kim og jeg stik modsat af de andre, hvilket viste sig at være en klog beslutning. Mens de andre både gennemtrawlede de velkendte jagtmarker, gik vi pionervejen i jagten på den store madamme. Lad det være sagt med det samme – vi fandt hende aldrig… Lidt action blev det dog til, og vi endte op med yderligere 4 gedder til mig med to over 6 kg., mens næsten alle andre fik en enkelt… lige bortset fra Jan, som sejlede tomhændet i land. En lidt lang og kold dag, men humøret var vanen tro højt da vi dækkede op til hygge, humle og mørbradgryde i hytten.

Inspireret af båd 1’s opvisning både fredag og lørdag, valgte de øvrige teams at lægge sig på hjul hele søndagen. Det viste sig at være en klog beslutning for Johnny og Flemming, som begge fik to fisk i båden, og mens Jan og Frederik trak endnu en nulbon, hev både Kim og jeg ligeledes to fisk hver inden stikket blev trukket omkring kl. 15.

Weekendens resultat:
Boysen – 10 gedder – største 6.3 kg. = 9 point
Johnny – 3 gedder – største 5.92 kg. = 6 point
Jan – 0 gedder = 0 point
Kim - 3 gedder – største ca. 4,5 kg.
Flemming – 3 gedder – største 5,1 kg.
Frederik – 1 gedde 5,25 kg.

Som altid en rigtig fed geddeweekend og man ser allerede nu frem til næste års tur.